Pages

nuffnang x

Tuesday, April 13, 2010

ala2 expose mistik

ahad malam isnin yang lepas..kami satu family mengalami situasi ala2 expose mistik..ker patut aku kata aku jek..heheheh..bukan masuk tv ke hapa..tp citanya bermula begini..(takder kena mengena cm expose mistik kat asto tu ek)

..malam tu kimi demam..dan mama pulak teringat kalaula atuk laki sihat lagi..blh mintak air penawar..kan..dan dengan cekapnya tangan ini pon menggogle darul syifa..nk cari bacaan asas 10 tu..ader lagi ker tak..alhamdulillah jumpa jugak dan mama pon bacakan dkt air yg dh dicampurkan dgn sedikit beras utk dijaram dkt badan kimi..nk kasi panas tu kuar

dlm tgh baca tu tetiba idung ini tercium bau busuk..1st ingatkan bau tu dtgnya dari kain lembap sbb 2-3 hari ni asyik ujan jek..kain pon tak sempat nk kering..lagi pulak incik toy dengan selambanya a.k.a malasnya pakai jek kain tu..mama dh bg tau..suruh tukar tp dia wat dek jek..memula ingatkan bau dr kain abah..(yes i know darling..my bad..lambat basuh kain smp ari pon ujan lastly kain awak bau busuk uweeekk)..bila cium punya cium bau busuk tu bukan main lagi menyeluputi satu rumah..mcm bau bangkai pon ader tau..dari tepi tingkap sampaikan kedalam bilik air..sampai masuk dapur dan bilik belakang..musykil mama.. dikuatkan jugak hati inin utk bertanya dkt abah..tp abah kata dia tak blh bau sbb idung dia sumbat..adoyai..tp lagi ler suspen bila abah kata dia tak sedap ati..bulu roma dia meremang..

dlm takut2 tu dikuatkan jugak ati ini utk terus solat isyak pastu mengaji skit smp lah rasa  takut tu kurang..dan tetiba teringat la pulak..aiseh..luper ler..tingkat atas tak tutup lagi tingkap bilik suma bukak..tp time tu dh kul 11 malam..dengan ditemankan my daling..tingkat itu pon selamat ditutup..tp yg pelik bau tu still lagi tak kurang..sampai kul 1 pagi..then lepas tu bau tu pegi dengan sendriinya..yg peliknya nk kata bau tu bau sampah tak jugak sbb sampah tu pagi esoknya baru dibuang..kalau bau sampah mesti dh bau smp ke pagi..

dan lagi aku musykil ni bukan 1st ttime tau aku bau cm tu..sebelum ni ader gak bau tu kat tepi rak kasut umat kitaorg..dalam ati maybe ada tikus ker cicak ke mati...tp bila siang aku check takder langsung..nk kata bau kasut takder la pulak sbb aku dh bau kasut tu satu2 (kwang..kwang..kawang..kantoi la pulakkan)..tp 2 hari yg lepas siap masuk dlm umah lagi..hmm don't know what to say..tp yg pasti..tiap kali laki aku gi keje aku mesti pesan  "..bang petang ti jgn blk lambat ek.." bukan per isterimu ini takut jek.. :p

2 comments:

yatie said...

SEBELUM MAGHRIB.. MAKE SURE TINGKAP DAN PINTU TUTUP.... SBB BILA DIA DENGAR AZAN MAGHRIB... MAKHLUK BKN MANUSIA SUKA MASUK RUMAH...

atoyis said...

hmm..tu la..terlupa pulak tutup tingkap bilik

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails