Pages

nuffnang x

Wednesday, May 26, 2010

My 1st attempt to cook rendang

My 1st attempt to cook rendang..walawiii...jadi la pullakan..walaupun tak sesedap Rendang OLD TOWN tapi boleh le dr takder..kenapa ku gigihkan jua sbb pagi tadi teringin nk makan rendang dengan nasi lemak tp rendang sold out..then yg tinggal sambal sotong daa..owh tapi rasanya cm ada sesuatu yg kurang..owh sebab saya lupa nk masukkan lengkuas..lagi pon tadi takjumpa lengkuas itu..mangkuk tul.

jalan2 beli barang di tesco terus singgah King confection.ery.kek ader sale..terus grab pandan layer cake for kimi..nk suruh kimi tiup lilin atas tu..utk besday dia yg lepas..beli yg paling kocik sebab toy tak makan sgt kek yg tinggal mama dan kimi jek..bape byk sgt pon kimi blh abis..gerenti mama jugak yg kena ngadap sorang2 ti..
kek adalah citarasa mama yer..walaupun besday kimi sbb nk menghabiskan nnti mama gak jadi kena pilih taste mam yer..

part ni saya suka sebab kek dpt diskaun 40%..rega dari RM35++ dh jadi RM22++ jek..suke..suke..lagi part yg lagi best adalah tesco der wat sale utk drypers..yer..dulu saya adalah memboikot tesco..tapi disebabkan dh takder kedai lain disini dan stok pampers kimi sudah abis jadi saya adalah dalam keadaan darurat yer..last monday usha kat carrefour alamanda..diapers size L yg 76 keping tu rega dia RM 41++ aper ke jadah mahal gitu..mahal2 billlion pon blh kurang smp RM35++ tau..



toy kata..naper tak ambik..kan susah nnti nk singgah billion la pulak..minyak gi..penat gi..tapi saya kata..takmo..kita ambik mamy poko dulu..yes I know..mamy poko pull up pants lagik mahal kan..takpe..takpe..mahal2 dia pon saya pueh ati dengan kualitinya..mana blh ambik jek terus diapers Rm41++ hinggit tu..saya kata saya nk beli 2..silalah darab yer

then ari ni bila pusing2 di tesco saya nampak rega dh turun sebanyak RM31++ sepuloh hinggit tau bezanya..tp each family limited to 4 packs only..10 hinggit darab 2 dh jadi 20 hinggit..pandai..silalah kira bersama saya yer..di situ telah save sebanyak RM20..then saya usha2 pediasure la pulak..rega tetap maintain..tp murah skit kalau nk compare di billion..kat billion pediasure RM61++ tp kat tesco RM58++ blh la..kalau terdesak tak sempat beli kat Yat Fong Tg Malim blh la beli kat tesco..pediasure kalau kat Yat Fong blh turun sampai RM54++..stok susu kimi sebulan 5 tin sumanya silalah darab yer..di situ blh jimat sampai..kalau nk dibandingkan dengan Billion blh save dlm RM34 hinggit..huhuhu...berkira ka saya..tak kot..sebab balance tu blh digunakan utk benda2 lain..rasanya majoriti suma mommies kat luar sana adalah mcm saya kan..kan..kan

3 comments:

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

mane pic rendang tu? huhu

atoyissan said...

tak yah tunjuk le cik aida comei..malu saya tau..

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

hehe..xnak tunjuk eh..xpe xpe..bayangkan rendang yang selalu nampak tu je la..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails