Pages

nuffnang x

Wednesday, June 02, 2010

Serangan Israel Ke Atas kapal Mavi Marmara (Konvoi Bantuan Kemanusiaan Ke Gaza)

KOMBINASI gambar (atas) menunjukkan salah sebuah kapal yang mengambil bahagian dalam misi bantuan antarabangsa membentuk armada ‘Freedom Flotilla’ ke Gaza. Gambar bawah menunjukkan helikopter Israel terbang dekat kapal Mavi Marmara yang membawa bantuan untuk penduduk Gaza. Foto sebelahnya pula dirakam saluran televisyen Turki menyaksikan tentera laut Israel mendekati kapal aktivis.
(mati la ko hendaknya Israel)
Flotila kebebasan yang disertai oleh kapal-kapal bantuan dari beberapa negara termasuk dari Malaysia dan beberapa negara lagi, telah bergerak dari pelbagai destinasi dijadual bertemu di tengah Laut Mediterranean untuk berkumpul dan berlayar secara berkumpulan menuju ke Gaza.
______________________________________________________________________________________________
Komando Yahudi gempur enam kapal bantuan bawa bekalan kemanusiaan

ASHDOD: Komando Israel menyerbu beberapa kapal membawa bantuan kemanusiaan ke Gaza awal semalam menyebabkan 19 orang maut dan 36 lagi cedera, kebanyakannya aktivis Turki sekali gus mencetuskan krisis diplomatik antarabangsa. 


Anehnya, Israel menyalahkan aktivis kerana mencetuskan keganasan hingga membawa kematian menyebabkan aktivis memberi keterangan bagaimana ia berlaku di perairan antarabangsa.
Rakaman secara langsung sebuah bot Turki yang boleh dilihat di internet, menunjukkan komando berpakaian hitam Israel turun dari helikopter dan menyerang aktivis.

“Ketika keadaan masih gelap, komando Israel turun dari helikopter ke kapal Mavi Marmara dan terus melepaskan tembakan sebaik menjejakkan kaki di dek,” menurut laporan laman web Pergerakan Bebaskan Gaza.

read more

2 comments:

Ed Zahid said...

israel laknatullah ni memang kejam! huh!


Zoo Melaka Edisi Ulang Tayang

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

melampau-lampau ar isreal nih..bila agaknya die nak menderita macam mane yang die buat kat org2 islam tu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails