Pages

nuffnang x

Tuesday, October 26, 2010

ayam masak asam pedas limau purut terbaikkk


jeng..jeng..jeng ayam masak asam pedas limau purut

saya tak blh tengok afc la..mesti mau try menu baru..tapi apak kimi part2 ni tak berapa ngam dengan saya..katanya..takmo buat eksperimen lagi..huhuhu..sapa yg jadi tikus eksperimen kat sni..ayam di ataskah atau apak kimi..

takkan la tiap kali masak nak bagi orang sebelah kan..haa..hangin pulak saya..tapi apak kimi cuba untuk kaber2..jamah barang seketul dua..mau ambil hati la tu..tapi seriously sedap..tekak ni la..tekak apak kimi cam tak masuk sgt

rasa dia macam masak asam pedas tapi part yg best tu dia ada limau purut..color dh macam kari..tapi kombinasi bau daun kesom dan limau purut itu adalah yg terbaik..emak mesti sukanyer..cara masak pon senang bai tu..blend suma..campak2..dan tunggu sampai masak..owh lupa..rasa ada ala2 rendang tapi dengan sedikit rasa jintan manis..mau resepi ka..blh2..menu asal dari afc "best wan"

- cili mesin (cili kering dh siap dimesin)
- kunyit hidup
- lengkuas
- bawang merah
- belacan
- cili padi
- daun kesom
- daun limau purut
- jintan 
* blend semua barang di atas sampai jadi pes
dh blend semua tumis atas kuali sampai garing..dh garing masukkan ayam..masukkan air asam jawa..lepas tu masukkan santan..jangan lupa letak lagi daun kesom dan daun limau purut..tunggu sampai pekat..blh angkat dan ngap..ngap..ngap..


3 comments:

nabilah_2908 said...

wah..asam pedas versi baru...

biasanya asam pedas warna merah...kali ni warna kuning...ada letak cili padi...mcm best jer ni.. :)


jom ke APA KATA HATI pulak,
JUS CICAK

Kazaztan Team said...

ehhh..menarik nie...saya mau yeee

atoyis said...

nabila: tu la..memula tu cuak gak

kazaz: sila2..tak nyesal cuba

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails