Pages

nuffnang x

Tuesday, November 09, 2010

kempiskan perut..anyone??


owh wow...lose 12lbs in 30 days..tapi kalau dah takde benda nak buat blh la concentrate workout tiap2 hari..tapi kalau dh dok melayan keje lain mane de stamina..jgn nak samakan diri anda dengan britney okay..kata orang ukur baju di badan sendiri..

kalau dulu makan la bape banyak pon nak makan.. seriously itu bukan masalah besar okay..sebab semua yg aku makan takkan lekatnyer jadi lemak..err tul ke..atau dalam ayat yg korang faham..takkan naiknyer berat badan ni..nak cecah 45kg punyalah susah..macam2 dh try..owh cuma aku tak minum susu weight gain tu..makan non stop pon still lagi underweight..cam tak caya kan..tapi kalau demam ke sakit ke..bagi la 2-3 hari jek..ha mencanak2 berat badan turun..

adakah tahap metabolisma diri ini adalah tinggi..orang selalu kaitkan dengan tiroid..tapi part ni takder pulak gi check..then masa sekolah2 time makan adalah benda yang paling tidak suka..sampai satu masa aku siap nk invent pil yg blh buat orang kenyang..motip kat situ sebab aku malas nak makan..makan pon sekadar nak cukupkan rutin seharian sebab kalau tak makan mau nyer kena sebat dengan ayah..dulu kalau time makan semua orang kena makan duduk ngadap nasi keliling dulang..sama ada ko lapar ke..ko kenyang ker..nak taknak kena gak makan..pagi..tengahari dan malam..takder istilah nantila makan..kejap lagi la makan..

tapi tu dulu time kimi belum ada..owh masa pregnant kan kimi pon jenuh nk naikkan berat badan ini sampaikan nurse tu ckp .."aik..tak naik2 lagi ke..ibu makan semua tak dpt kat baby ni "..see..tak tau kat mana silapnyer..lepas tu kena paksa minum air gula..time kimi keluar berat badan maksimum adalah 62kg..itula yg paling berat dalam sejarah..pas tu turun balik 45kg..sampai la ni..

tapi sekarang rasa cam dh ok walaupun ada yg cakap kurus kering lagi (ada aku kesah)..cuma kalau makan banyak bukan berat yang naik tapi yang naik adalah perut ini..ces.. according to pak google benda tu adalah common utk semua ibu2..tapi adalah musykil bin musykal nyer naper yg naiknyer adalah di perut..naper tak turun kat tangan ker..gerak ke kaki ker..haish..

jadi perlukan lebih exercise ataupun sit up utk dapatkan perut secantik heidi klum..verangan..owh ataupun perlukah aku berbengkung balik..tak pon kena la jogging pagi2 balik..ker korang ada tips lain..kalau ada silalah share yer..owh jangan la suruh aku minum jusmate ke aper mate ker sebab bukan perut yang kempis tapi nanti aku yg bertambah2 kurusnyer..




1 comment:

saya_arief said...

aku nak gemok kan badan..
;p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails