Pages

nuffnang x

Wednesday, January 12, 2011

betapa kecilnya dunia bila..

entri ini adalah berkaitan dengan masa silam kami adik beradik..

dedulu ayah pernah berkhidmat as a teacher di vokasional Klang..time ni dia jadi cikgu displin..garang ya amat..garang sampai ke rumah even though kami ni bukannya pelajar sek men tapi rasa cam duduk asrama la pulakkan..

as a teacher masuk pepagi mesti awal..kulk 7.20am kan budak dh start berkumpul..waktu tu kami duduk di gombak..jadi kena jadi rutin tetiap pagi..yg aku ingat ayah gi keje kul 6am tetiap pagi..gombak-klang..dipendekkan cite..kalau ada pape aktiviti hari sabtu cam sukan ke aper kitaorg akan turut serta dan lebih-lebih lagi lepas maksu ani (adik mak yg bongsu) masuk sek tu dan duduk asrama..jadi kalau der masa free weekend kitaorang gi melawat maksu..

ada satu weekend tu..as usual bila pegi jek dorm maksu (kitaorg kan anak cikgu..redah jek masuk dorm tu bebila suka) tetiba kami diserbu oleh kakak2 senior form 5 (according to maksu lah)..jadi cam press conference plak..diaorang duduk keliling dan kami ditengah2 sambil kena interview tu yg aku tak tahan..

di antara soalan yg ditanya.."ayah garang tak kat rumah?"..."ayah masak tak kat rumah.." (ko ingat bapak aku mengajar subjek ert ke).."kat rumah ayah suke tengok cite aper.." wah mengalahkan artiskan..cam biasa awe aka makngah radio mmg suka chot chet ni..semuanya dia jawab..aku senyap jek..then benda ni tak habis di situ rupanya hari isnin yg berikutnya..masa ayah masuk ke kelas tetiba de budak kata "..woi..koboi datang woi.." dan ada pulak yang request " cikgu..boleh masakkan utk kami tak..telur beefsteak.." (ha..ambik ko..) macam2 lagi yg ditanya..dan sebagai balasan bebudak tu kena jemur tengah panas kat luar kelas..kan dh kata bapak aku garang kan..memain lagi

tapi tu dulu..beberapa tahun yg lepas sewaktu di tg (ni mak yg cite) ayah jumpa balik student dia..time ni student dia kata " cikgu tak ingat saya lagi ker..saya la yg kena lempang dengan cikgu masa kat voke klang dulu" kuang..kuang..kuang..dia kata kalau tak kena lempang dulu maybe dia tak jadi engineer kot skang..hahahah..der gak hikmahnyer kan..dan sampai tahun lepas mak jadi babysitter utk anak2 dia..lihatlah betapa kecilnyer dunia kan..

dan lagi betapa kecilnya dunia bila tetiba kawan aku kat SEMERBAK dulu blh jadi opismet toy..dan mmg kecilnya dunia ni bila ex-girlfriend toy adalah senior aku masa kat UM dulu hahahah...jangan mare ek..rindu member2 UM..pojie..tunggu aku free nnti aku dtg cari ko ek..

1 comment:

♥MAMASYAZA♥ said...

terkenang semasa duluuuuuuuu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails