Pages

nuffnang x

Friday, October 05, 2012

apa kaitan berblog dengan 'writing a thesis'

bila kita berblog..apa sahaja yang terlintas dalam fikiran akan kita ungkapkan melalui keyboard (ape ke skema nye ayat..)

bila writing dlm thesis aku guna pendekatan yang sama..apa sahaja yang terlintas aku tulis dulu..tak kira la ayat tunggang langgak ke idak..lepas siap satu subtopik baru betulkan balik ayat tu jadi sedap..bila ada latihan daripada berblog..entry pon dah cecah 630 entry kan jadi insya allah takkan hadapi masalah tak tahu nak tulis apa dlm thesis..sebab kita akan tulis apa yang kita buat..cuma berimiginasi dan bercerita dalam kepala..dan jari secara automatik akan mulakan tugasnya..cuma part fakta ko tak blh nak tipu la kan..

ada orang yang hadapi masalah duduk depan laptop satu hari tapi satu ayat pon tak dapat nak buat..tapi rasanya bagi penulis blog masalah ni blh settle punya..insya allah anggap ni satu latihan macam kita buat karangan di sek dulu..

key point semua dah ada dalam conference dan jurnal paper yg kita submit atau tgh di review..cuma pandai ambik point dan kembangkan mengikut bab..dan dalam hati sematkan perkataan "yakin..boleh siap ..saya tak tipu..boleh siap on time" hahahha tips dan kata-kata semangat utk diri sendiri jugak.. ;p

sekian

2 comments:

Min Aina Ila Aina said...

Betul betul betul. Saya perhatikan, saya menulis paper lebih laju daripada member sedangkan dia dah siap analisis, saya pulak zero.

Tapi ye la kena ada point nye la dulu kan.hehe. Dah siap berapa chapter?

atoyissan said...

sekarang tgh tulis chapter 7..tp mula dr chapter 5..dh siap baru patah blk chapter 2..hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails