Pages

nuffnang x

Tuesday, April 23, 2013

Ini bukan iklan pertronas untuk deepavali..ini realiti !!!

This happpen...yesterday

sewaktu perut aku berkeroncong gila

sewaktu nak rushing gi lab (sebab balik2 muka aku jek la yg masuk kelas lambat..padahal student2 tu lagi lambar dari aku)

sewaktu aku blh plak pegi parking kete jauh ya amat sebab takde parking yg dekat

tetiba di kaki lima satu kedai tu ada sorang indian ni dalam linkuangan awal 20 an dok la renung lauk2 yang ada dkt dlm kedai (dia duduk kat kaki lima kedai jek)

dr jauh aku blh nampak yang mamat ni adalah tergolong dalam orang2 yg 'special'..lama dia tenung lauk pauk tu

sekejap aku masuk kedai nak ambik lauk..sekejap ati ni rasa tak sedap..sekejap lagi pulak aku rasa takde selera makan..

apakah mamat ni nak buat..tgh tengok student2 pompuan ka atau tgh tengok lauk2..sian..sedey..la pulok

aku kuar ke kali lima lagi sekali aku toleh mmg mamat tu terkebil2 mata dia tengok lauk..

tiba2..datang sorang student pompuan..bagi duit RM5 dekat tangan mamat indian tu..pastu terus student tu bla..dan tetiba aku rasa sayu...

akhirnya antara ramai2 student tu ada jugak yang prihatin...

mamat yang terkebil2 tadi terus terpinga2...sambil sekejap pandang lauk dan sekejap pandang duit..aku tak boleh duduk lama...wa sadisnya..sedey pon ada...

terus gi kedai depan bli nasi..

utk student tu.. "saya doakan kejayaan buat awak di dunia dan di akhirat.." amin


1 comment:

Anonymous said...

Article writing is also a fun, if you know then
you can write if not it is complex to write.

my weblog Click Here

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails