Pages

nuffnang x

Wednesday, May 05, 2010

saya jadi kak nam sebentar (utk kes pecah umah)

Rumah jiran ku dimasuki perompak..suspen siot..selang bape buah rumah jek..keterangan drp saksi2 adalah seperti berikut:

saksi 1 (ria): iya..orang itu dibunuh di kaki..banyak darahnya..saya kenal orang itu..isterinya orang indonesia jugak..dari bandung
*me: biar betik ria ni kena bunuh ke..kata tadi berdarah jek..ker aku mmg tak paham bahasa indonesia ni

saksi 2 (jiran sebelah rumah mangsa): he said..jangan teriak..kalau tak saya ambik lagi pisau..then that woman said..macam mana awak masuk..then he said..ikut pintu belakang..tapi pintu belakang kunci..
*me: tettttt..bumbung huh..ye ke

saksi 2 lagi (jiran sebelah rumah mangsa): so mesti masuk ikut bumbung..then he said lagi..saya mintak maaf..saya mintak maaf..saya nk duit..but mangsa kata dia takde duit ambik la hp..tp he said..saya taknk hp saya nk duit saya terdesak utk anak saya

saksi 3 (auntie sebelah taska): yes..absolutely ikut bumbung..wonna ituuupodataman..
*me: yg ni aku tak paham sbb suma nyer dh tukar bahasa..aku sorang jek malay kat stu

saksi 4 (guard): wonna itupodatam..haiya..otapodah..
*me: yg ni lagi la aku tak paham sepatah pon huhuhuhu

saksi 3: yes..lelaki tu keluar dari rumah jalan ok jek..saya pon baru balik dari hujung sana..nampak lelaki itu

saksi 5( suami kepada jiran sebelah rumah mangsa): that man wearing white t-shirt..

me: owh ok la auntie..i balik dlu la..nk kunci rumah..takut ni..

fyi semenjak setahun setengah duduk area perumahan ni takde pulak kes2 cm ni..suspen tau dengar Ria cerita tadi..kata jirannya saksi tu terdesak dia kata buat untuk anak dia sbb kesempitan nk cari duit..hmm suspen ni..baru 2-3 ari lepas toy cite kata bumbung umah ni takder sambung dengan rumah sebelah..kalau betulla masuk ikut bumbung uish tak blh nk bayangkan..ya allah..mintak dijauhilah semua benda itu dari keluarga ku..amin

1 comment:

Najiahtul Syafiqah Ismail said...

Sorry for late replying ur question about fb LIKE button..

So, here is the answer.. hope it will help you..

http://biarblogyangberbicara.blogspot.com/2010/05/button-like-facebook.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails