Pages

nuffnang x

Friday, April 08, 2011

Harga minyak naik lagi..owh tidak

Harga minyak yang turun naik..di mana silapnya..hari tu ada tanya alip

me: dlm utp tu ada stesen minyak kan
alip: ada
me: korang student isi minyak free tak??
alip: maner ader bayar le
me: spesel diskaun pon takdak ka
alip: takder

and again i'm asking about the price

me: naper kita tak guna minyak kita sendiri
alip: sebab minyak kita gred baik..sesuai utk enjin kapal terbang
me: ooo..minyak kapal terbang tak sama ker dengan minyak kete
alip: bukan la..kalau minyak gred baik jual dekat luar boleh dpt harga tinggi
me: ooo..
alip: rugi la kalau guna kat kete 
me: oo dia jual minyak rega mahal2 lepas tu dia suruh kita guna ron95 jek ek..banyak chantek
alip: (no comment)

ha..kalau adik aku tipu bermakna aku tipu korang jugak la..

tapi kan..siapa yang tertipu sekarang..kalau la minyak kita adlh dr jenis yg terbaik dan menjualnya mampu mendatangkan keuntungan yg besar adakah dengan hasil jualan itu tidak mampu lagi untuk menampung subsidi minyak kepada rakyat..

jadi siapa yang menipu dan siapa yang tertipu..ada adakah perlunya subsidi minyak itu disalurkan sedikit kepada parti2 yang sibuk berkempen sebab nk bertanding pilihanraya yg akan dtg ni

jadi sekali lagi..siapa yang menipu dan siapa yg tertipu..kalaulah pucuk pimpinan kita boleh mencontohi ahmadinejad..hmm fikir fikirkan dan renung renungkan...selamat beramal heheheh sudah masuk politik kah atoyissan..??

3 comments:

kinna said...

betul tu..myk kita seswai utk kapal terbang je..utk myk kereta mmg kena import dr luar..tp takleh terima la harga 'subsidi' tu..asyik2 naik..asyik2 naik..pakai ron 95 kang kalo eksiden terbako..

KSWSK said...

apa pun pasti ada yg ckp harga minyak negara kita masih antara yg termurah di rantau Asia

atoyis said...

kinna: ooo ye ke..ish senang terbako la pulak

kswsk: oo..still murah lagi ker

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails