Pages

nuffnang x

Friday, January 06, 2012

pagi-pagi lagi dh sentap

huh sape?
I lah kan..badan adlh penat sepenatnya..mane tidak saya tido mlm td kul 5 pagi..pukul 6 pagi jam dh bunyi 3-4 kali smp jatuh le hp dr atas meja..

"bah tipon kite kat ne tu"
"dlm bilik..dh jatuh kat lantai dh pon"

ha boleh?tp tipon tu dok la berdering2 annoying....

pukul 7 pagi pulak apak kimi kejut2 manja..suruh bangun dh pagi..kejut2 kimi gak..suruh gi sekolah..cm ne ni br tdo 2 jam..mata ni tak blh bukak tp dlm pala pikir kimi tak blh lambat gi sek lg ni..kul 8 pagi plak apak kimi pasang pororo kat 613..sentap mak tau..baru nk habiskan lagi sejam cukupkan 3 jam..huk..huk..huk you saje jek nk buli bini you kan..smplah kuar ayat kesian 

"bah sian lah ma..tdo kul 5 pagi td ni..nk tdo lg setengah jam"
tp dlm hati dok pikir gak..naper laki aku tak gi keje lagi ni dh kul 8.30 ni

lepas mandikan kimi terus sembur perfume 3-4 kali siapkan beg kimi anta ke sek..blk dr sek kimi teringat plak nasi lemak acik sedap tu..terus singgah jap kedai dia sambil cari duit singgit2 dlm kete..sib baik de duit spare..malas nk patah blk ambik purse..

masuk jek kedai akak kedai tu ckp 

"abang awak baru jek dtg tadi..ni dia pulak datang..ooo tadi dia beli utk bawak gi opis kot"
(aku kan baru bangun tdo..muka adlh super duper blur..abang..bile plak aku de abang ni..aku bukan anak sulong ke..tettttt..sengal tul la..abang sayang la yg akak tu maksudkan ooo...blh pulak luper kan)

"dia der dtg ker td..ooo beli nasi le tu"
(cesss..nampak sgt bini you tak buat brekpas bi)

tetiba kuar pulak acik sorang lagi dr dapur

"aik..tadi abang dio yg datang..ni dio pulak datang..napo datang asing2 ni..acik tengok korang ni cm gaduh yo..gaduh ko..datang sorang2 ni"
(tetttt....apo ni acik..siasat la dolu..)

"peace...ne de gaduh la acik..kalau hari keje cm ni le kitaorg..pegi asing2..kalau  coti baru leh mkn sama2..ni baru lepas blk hantar kimi gi sekolah ni..dia dh lambat td tu..tu yg beli makanan asing2 tu"

teeettttttttttttt..

malu..malu..sok pepagi mau bangun dan masak breakfast 


2 comments:

Pok Amai-Amai said...

La, keje mlm ke?

atoyis said...

buat keje sekolah smp mlm..silap..smp pagi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails