Pages

nuffnang x

Wednesday, June 13, 2012

Pandai Sikek..saya sudah jatuh chenta

ok ni special entry dkt pandai sikek. Sperti yang telah saya explain pandai sikek bermaksud pandai menenun. Apa yang ditenunnya? Songket dan yang sewaktu dengan nya. Masa emak aka wan sibuk membelek-belek jubah mama realize satu perkara. Mana la peginya abah, atuk, adi dan kimi..owh ghupa-ghupanya mereka melawat belakang ghumah orang dan si aldi sibuk membeli durian. Ya allah chantiknyeee...viewww

derian kawan-kawan. nyuummm. tapi tak berani nak makan lebih-lebih takut angin

setiap rumah mesti ada kolam. kalau tak dekat belakang dia letak depan rumah. air kolam sentiasa mengalilr. semua dpt manfaat air ni. takde sorang pon terkecuali.

walaupun waktu tu dah pukul 3-4 petang tapi stil lagi rasa nyaman-nyaman. sejuk jek udara dia. fresh..nak-nak lagi dikelilingi pokok-pokok hijau

irresistible..membuatkan mama membontoti mereka bertiga. 

sayur yang gemuk-gemuk. tanah mereka ni campak la segala benih tanaman insya allah boleh idup subur

tetttt..sampai ke sini korang pegi. dan disinilah insiden kimi jatuh terpeleot. tu le taknak ajak mama lagi

ni bukan longkang ye. tapi terusan kecil yang sentiasa membanjiri tanaman penduduk kg


haiihhhhh

padi yang agak special. sampai sini korang jalan ye. patut pon senyap jek

kalau di malaysia suasana nyaman mcm ni hari-hari saya berkebun pakcik

dalam setiap kolam takungan ada ikan. waaaa..terujanya saya


rasa mau terjun jugak sekarang. mandi manda. syioookknyaaa.













3 comments:

♥MAMASYAZA♥ said...

alahai ramainye kwn blog yg asik citer pasal durian. nampak gayanya kena beli durian lah lepas ni

umiyumi said...

waaa seronoknyaa.. lain kali nak pegi ajak la k umi. ler rugi tak mkn durian tu isk isk

atoyis said...

mamasyaza: haah kan 2-3 menjak ni rasa nak mkn durian jek

kak umi: tunggu kak umi blk mesia dulu le.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails