Pages

nuffnang x

Wednesday, July 11, 2012

Rutin 'panda' bg pelajar PhD baru bermula..

Ramadhan bakal menjelma. Jadi marathon ganti puasa telah bermula. Kalau orang lain aku tak pasti yang aku tahu kalau puasa aku mmg flat. Ko offer la pegi shopping siap kasi budget free. Memang aku tolak bulat-bulat nye. Nasi kosong dengan telur mata pon rasa berselera. Kalau masak untuk berbuka kena cari menu sedap tapi senang nak sediakan. Part kueh dan juadah lain biasanya apak Kimi yang pilih time dia balik keje nnti. Jadi kena ada ubah suai waktu study di situ.

Peak hour utk study bermula pukul 12am dan ke atas. Starting from now till end of Ramadhan. Terus prepare sahur dan uruskan ghumah.

Ya Allah berilah hambamu ini kekuatan untuk mengharungi semua tuntutan sebagai seorang pelajar, ibu, isteri dan sebagai seorang hambaMu yang solehah.

p/s: utk elak perut pedih saya minum ho...ho..ho..horlicks..untuk ganti nescafe pulak saya ambik surbex zink..untuk kawan-kawan seperjuangan semua..Good luck ye.

3 comments:

Min Aina Ila Aina said...

InsyaAllah, berkat Ramadhan kita akan diberi lebih kekuatan. Waktu belajar memang berubah la. Saya pulak cadangnya nak all out 9pagi -4petang, kemudian masak, malam plan nak terawih juga sebab anak dah besar ni boleh bawak ke surau dah kot. Mudah-mudahan dengan masa yang kita peruntukkan untuk Allah, DIA ganti dengan sesuatu yang lebih berharga.

Saya pulak, kalau nak tenaga dan kenyang lebih lama, saya ambik minuman cereal 3 in 1 yang ada spirulina. Cthnya Chlorella brand Giant, atau Spirulina brand Cosway.

umiyumi said...

Salam Su,
dtg puasa kat sini lah. sejukkk aje dah tu tak terasa haus pun. pukul 5.30 ptg dah berbuka ;)

atoyissan said...

MAIA: oo bagus spirulina tu..insya allah moga2 perjuangan kita semua diberkati..amin

kak umi: kak umi tlg doakan kami sekeluarga dimurahkan rezeki ye..insya allah nnti dh cukup duit kepuk2 kami datang ngeee..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails