Pages

nuffnang x

Friday, July 06, 2012

Kenapa saya susah untuk maintain berat badan

Masa undergrade dulu berat adalah 43kg dan tinggi 158cm. Betapa kududnya waktu itu. Walaupun makan ibarat tong sampah tapi berat takkan lebih 43kg. Agak keciwa di situ pabila tiap kali pojie dan wan ajak pegi derma darah di kompleks perdana siswa. 

Pojie kata "weh..jom le derma darah esok..best.."
wan..." boleh gak..jom le.."
aku pulak.."weh..ape ke yang bestnye..aku underweight le..mana blh derma darah? nanti kena marah dgn misi tu ader la"

pojie kata lagi "..rugi le ko su..best wooo..lepas derma darah blh makan kek buah free..best..sedap kek tu"
aku .."ekkk..sedap ke..ala..nak jugak.."
pojie.."ko ikut jek la aku gi derma darah..nanti time aku makan kek ko pon join le sekali.."
aku.."haah la..sekali kena herdik dgn misi tu..mampuh aku pojie..."

gitew le..tiap kali housemate derma darah aku tukang tengok jek la. 

Lepas bersalinkan Kimi berat maintain 47kg. Kalau selerabak tong sampah mai balik..berat pon naik dlm 49kg. Untuk lihat berat tu naik ke 50kg agak sukar sikit. Sebabnya..bila time sihat selera mak datuk ko bagi la apa benda..sume aku jamah. sampailah apak kimi kata "maa..dari tadi makan jek ke.." tapi bila time sakit mcm hari ni..semua benda tak blh masuk dlm perut. berat pon akan turun 2 kilo..tensen mak..mana taknya makan pon tak nak. Jadi agak sukar untuk lihat berat melebihi 50kg. 

p/s: bila berat dh melebihi 45kg ni takde la pulak member2 nak ajak pegi derma darah...(alasannnnn konon) :)

4 comments:

yatie chomeyl said...

aiyoh kurusnya u :p

Suliana Sulaiman said...

:p

limaedua said...

su, smlm br azwan ajak p derma darah..ni awk lak citer pasal derma darah..nti klu dia moncol balik akk ty kt mne dia derma darah tu..bole la kita together2..akk pn xde experience derma darah ni..tp cop, pose2 bole derma darah ke? nk pose ni kan..

Suliana Sulaiman said...

kak ju: owh blh gak..teringi ngak nak derma darah ni..masa pose blh jek derma kan..tapi larat tak larat jek la

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails