Pages

nuffnang x

Monday, August 27, 2012

contact lens..ouchhh..it's not so comfortable..why ha?

ambik mood untuk menulis..

awal august dekat penghujung puasa..cermin mata patah..actually takde patah aka tercerai dr badan dia..tapi senget jugak la sbb kena pijak disebabkan satu insiden yang baik tak payah ingatkan..

jadi apak Kimi memberi keizinan atau dlm erti kata lain paksa rela suruh buat spek mata baru..daripada teraba2 mcm orang buta kan baik buat yg baru..jadi terus ke metro kajang..dan buat spek baru dan contact lens baru..waa..rega contact lens dh murah..dulu2 disposable lens takde la murah mcm sekarang ni..owh aku tak buat warna warni..aku guna lens yang biasa jek..acik ni dh la rabun..pas tu astigmatism tinggi melangit..jadi tak blh main ambik jek brand2 yg offer tu..

source: 'here'

dpt la dlm RM250 utk 6 pasang contact lens baru tambah 1 pasang free..brand baush and lomb toric hokey..kalau astig sampai 200 ke atas jangan harap ko nak jenama biasa..

11 tahun yang tu la 1st time aku mula pakai contact lens..dpt duit ptptn terus gi kedai beli..hahaha bongok..ye tahu..duit tu suruh beli buku yang ko gi beli contact lens wat ghapo..tp nak melaram kan..sbb poji dan wan buat contact lens..mmg teringin la nak pakai..gigih tau kuarkan duit RM350 sbb nak pakai contact lens..time tu blh dpt brand toric tp permanent lens..maknanya blh pakai utk 2 tahun..cuma ko kena rajin jaga dan cuci sampai bersih..buang protein bagai..mak ayah geleng pala jek la nengok aku cuci ari2

dulu aku pakai permanent packaging dia cm gamba di atas
source: 'here'

tp yang best orang yg rabun cam aku ni blh perasan jd normal..hakikatnya aku rabun..muahahah

tapi time tu aku rasa no hal la pakai contact lens ni..takde la rasa tak selesa ke apa kan..ala ckp jek la sbb nak bergaya tak selesa pon ko rasa selesa kan..kan..

tapi lepas pregnant kan kimi dh tak pakai lagi..lepas kimi kuar ada gak la usya2 contact lens tp mak apak atuk mahal tul..tanjat boboi..baik spend bli susu kimi jek kan..lepas tu ada gak la mintak2 manja kat apak kimi suruh bli tp still rasa niat tinggal niat jek..sebabnya takkan aku nak pakai contact lens kat ghumah kan..bukannya dh masuk keje pon

tapi sbb tengok ada offer hari tu..terus jek acik sambar satu..apak kimi la paling lega..sebabnya takdela nak dengar rengekkan manja bini dia ni mengidam nak pakai contact lens balik..

tapi kan aku rasa aku lagi selesa pakai cermin mata..nape ek..agaknya sebab disposable lense utk toric kali ni nipis skit..mmg betul pon..jangka hayat dia utk sebulan..tp aku rasa sekali aku blink terus senget lens tu..pastu aku nampak kabur..pastu aku kena gelak dgn apak kimi..pastu aku tanya napa..pastu dia kata ada contact lens susah takde pon susah..pastu aku sentappp..acik bertindak seperti keanak-anakkan..ye acik tau..

sbb lens disposable kan jadi kejap pakai kejap tak la..rugi skit la..tappi ok gak la sbb murah..tapi yang bagusnya sbb dia nipis jadi aku rasa mata aku ni senang masuk oksigen..ke aku jek berperasaan mcm tu..walaupun disposable lens tapi aku tetap amalkan kebersihan..ecehhh..nak menang gak..

tapi aku masih lagi rasa..nape ek rasa dia tak selesa mcm aku pakai 5 tahun lepas..ke sbb lama tak pakai..ke sbb aku pakai yg disposable..ambik masa nak biasa..ek...?

p/s: kebersihan contact lens kena jaga..jgn bli sebarangan jek tau..'rabun-rabun ayamkah atau rabun-rabun untakah'

3 comments:

Min Aina Ila Aina said...

Baru je merungut di fb tadi pasal keletihan mata ni bila asyik pakai spek. Tak pakai sakit + tak nampak pulak. Ada yang cadangkan contact lens, hiii..idakle saya nak try. Seriau masa nak keluarkan tu.

Buat lasik dengan Dr. Muhaya je la Sue. Kalau ada bajet memang saya mau.

atoyissan said...

M.A.I.A: teringin gak mas..tapi takut la pulak..kalau la duit kepuk2 memang nak buat nye

giaonhan247 said...


Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

FadoExpress là một trong những top công ty chuyển phát nhanh quốc tế hàng đầu chuyên vận chuyển, chuyển phát nhanh siêu tốc đi khắp thế giới, nổi bật là dịch vụ gửi hàng đi nhậtgửi hàng đi pháp và dịch vụ chuyển phát nhanh đi hàn quốc uy tín, giá rẻ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails