Pages

nuffnang x

Wednesday, November 28, 2012

Biar baju koto asalkan ati bersih

rumah jgn cakap la..kapal belayar pon kalah..
semalam trip yg ke 3 hangkut barang laki bini..
penat gile..sambil ditemani kimi yg dh mcm radio era tanpa iklan..bercakap jek kejenye lagilah aku yg dengar ni naik penat..

suma dh packing tinggal pinggan mangkuk jek blm selesai..yg tuh hangkut naik lori kot..baju sume dh anta tm..yg tinggal bape helai jek..

tetiba semalam mau gi library dan baju tak kering..basah kat ketiak..tak gamak aku nak iron..nnti bau mesti masyem..jadi aku sarung t-shirt ghumah..siap ada kotor-kotor taik lalat lagi..nak kaber aku sarung cardigan..nak tak nak gagahkan lah jugak pakai baju bughuk ke library..sungguh rasa selekeh ya amat..


dan suar..dah seminggu tak basuh hokay..tak blh basuh..nih jek la jeans yg tinggal..jeans lain aku tak hinggat taruk dlm plastik atau bunjut mana..tak blh kirai satu2..nnti fenin nak kemas..jd redha jek lah ye..owh jgn risau..perfume aku lom packing lg..blh spray bebanyak..org spray perfume kat badan aku spray kat jeans..

petang tu ambik apak kimi sambil ngadu..
"bah ce tengok baju bini awak ni selekeh kan..siap ada tompok2 hitam..bwk gi library..pakai baju nih.."
"takpe..biar luar hitam asalkan ati bersih..biar tak cantik asalkan baik..biar pakai baju koto asalkan taat kat suami.." sambil toyoh2 pala aku...

potongggg sungguh baru jek nak paw bli t-shirt..sekali kena taskirah..

sekian

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails