Pages

nuffnang x

Friday, November 23, 2012

The silent treatment...(laki acik paling takut part ni)

org kata saya ni pendiam..org kata saya ni pendendam..

itu bagi org..

bagi aku..hanya aku jek yg tahu..

ada masa baik kita bersuara..kalau korang tengok aku senyap jek takde kata sepatah apa pon ada dua kemungkinan..

pertama: time tu aku mmg ngantuk ya amaatttt
kedua: aku memang dah penat..penat utk nak faham semua perkataan yg aku dengar..penat untuk berfikir..penat untuk menjawab..sebab dalam hati aku tau semua jawapan yg keluar dari mulut ni org akan salah tafsir..jadi aku senyap..senyap bukan tanda protes..senyap kerana penattt..

p/s: terdengar sorang makcik ni berbisik sesuatu dekat aku..pasal menantu dia punya emak..ape kita panggil ek..biras gak ke..entah la..katanya emak dia ni mmg jenis perfect..kalau dah singgah rumah tu jgn harap la boleh keluar balik..emak dia tak suka..owh di masa ini dan di waktu ini..aku bersyukur sbb emak aku bukanlah sejenis dengan makcik ni..

walaupun ko mengadu dekat emak pong pang pong pang tapi muka emak still selamba jek..emak tetap emak..takkan dia ceritakan keburukan emak org seperti yg dilakukan oleh makcik ni..dan ayah tetap ayah..ko ceritalah byk mana lastly yg salah adalah anaknya..hahahahha..this is my parent..yg selalu kena adik aku le..ko kalau dengar dia ngadu dekat mak pas tu ayah ada aku rasa adik aku kena balik kot..sebab ayah is ayah..walaupun ayah asyik nak menang jek..terima kasih Allah..kerana anugerahkan aku emak dan ayah yang seadanya dan bukan seperti makcik yg hanya pandai mengadu tu..

dan thanks abang sebab banyak mengajar..rumah tangga hanyalah utk kita dan bukan utk mengadu kpd org lain..kalau tak aku pon dh seperti anak makcik tu..mengadu sana sini dkt emak ayah..

my father's advice: (beberapa minggu lepas aku kawin)..kalau kita nak orang sayang kita..kita kena sayang orang tu..hormat orang tu..kalau nazir suka makan sayur..along masak sayur hari2.. (ok..laki aku suka makan sardin...perlukah aku masak sardin juga hari2..karang muka dia bertukar jadi muka sardin pulak..OMG!!!)

sekian..


2 comments:

umiyumi2 said...

Salam Su,
sama la. kalau penat cemana nak ckp byk kan? makan sardin hari2 pun sedap tuuu :)

atoyissan said...

w'salam kak..pitam kalau ari2 menu sardin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails