Pages

nuffnang x

Thursday, May 21, 2015

Trip Terpijak namanya "Pulau Perhentian"

Macam biasa setiap 1 may upacara candat suton akan ada...tapi disebabkan beberapa miss communication antara makcik aku dengan resort yang dia booking tu jadinya kami takde tempat menginap...hampeh..4 hari aku call sana sini cari hotel...sumanya abes...suma full adoi...lastly kami plan trip kami awal 3 hari...bermula dari hari Rabu sbb tu aku panggil trip terpijak...kalau tak dh tdo tasir kenyir dah sebenarnya...dapat jek green light yang last minute dr apak kimi terus booking hotel...terus tawakal jek hahahhahah

sampai kuala besot amek moksu adikkk.....lambat betul moksu kuar sekolah...beli sata kat kuala besut...tapau nasi terus gi jeti...sampai jeti adoi byk tul travel2 company...sampai tak tau mn satu agensi utk bot yang kitaorang booking...kami sampai 29 April....esoknya perhentian bakal full dengan org2 yg nak bercoti...sib baik plan baik punya...

nak dijadikan cita tetiba kami disapa sorang brother ni...dia tanya dok mana..bot apa..travel apa...kami cita la ooo dia kata kalau mcm tu ikut saya deh...orait...sampaila betul2 depan jeti...kecik bebenor tempat dia besar lagi jeti lumut...dia carikan kak ani bot pehtu anta apak kimi parking kete pehtu anta apak kimi ke jeti..

jeti kuala besut

life jacket kimi mmg bawak sendiri...cantik kan laut...tgh bawak bot tetiba bdk tu nk jwb call...bila berenti laut jadi sunyi sepi...nazir slalu kata kadang2 atas laut takde ombak langsung..sunyi..angin pon takda...laut nampak mcm lantai...rasa nak turun ja...takut..


kalau guna speed boat dlm 40 minit sampai la...sblm tu anta mat salleh tu gi 'bubbles' dulu...bubbles chantek ok...nampak mcm private beach...kami dok arwana...atas skit dr bubble...inilah jeti arwana...ada la dlm 3 resort kat stu...still nampak cam private gak...owh lupa ni perhentian besar...perhentian kecil ada long beach...tp long beach dh mcm pantai cenang tak berapa sesuai dgn kimi...


ya allah chantek ok...29 april tu orang mmg tak ramai...kami ja...ini pantai kami yang punya...apak kimi sampai2 ja tensen..line takde...wifi hotel slow ya amat..ada kat lobi ja...masuk bilik tivi pon takde hahahah...aku tanya receptionist dia kata 'maap bukkk hotel kami ini mmg enggak ada tibi' huk alok mati kuman laki acik mcm ni...apak kimi kaber tido dia...aku dengan kimi dengan moksu terus mandi laut...kat stu kami bertiga ja yg mandi laut...sampai heran la apsal yg lain takmo mandi laut dikkk...hahhaha

Pagi esoknya aku paksa apak kimi gi snorkeling...org baru lepas operate mn blh lasak2...takpa la..aku turun dengan moksu adik ja...1st dia bawak ke snorkeling point tepi2 pantai de batu besa2 ok chantek kalah manukan kalah mamutik tapi aku dengan tirah tak berani gi jauh sbb ayah takde...hahahha kalau tak ayah la guide kami...ayah siap wasap..."reti ke snorkeling??"


ikan giler banyak...abes la sebekas roti biskut kering aku bawak..deme ni aku suruh deme yang makan tapi deme bagi ikang...so dekat sni ada 3 tempat snorkeling...2nd point dia bawak kami tengok penyu...hokay penyu di dasar...aku tak blh diving smp bawah...den tak reti...acik kata biasa dia dive smp bawah kejutkan penyu tu...blh berenang dengan penyu tu...


Then dia bawak kami ke tempat shark point...katanya tak pasti ada tak sbb pagi sangat...ok kul 8am lagi kita org dh kuar snorkeling sbb nak smp hotel kul 10am...turun dr boat smplah ke tepi batu tu ya allah cantek ya amat..sepenuh2 lautan tu ada coral yang chantek2...and again kalah la mamutik dan manukan...dan byk plak shark pagi tu...rexeki kami barang kali


yang tak bestnya check put kul 11am...boat smp kul 12...sejam kami melangut kat lobby...tp lobby de wifi...suma amek kesempataan guna wifi yang lembap tu.....


bila ramai2 nak balik sekali dia tak guna speed boat dh...dia guna boat gadang skit kata receptionist tu..hotel ni majoriti receptionist dia dr indonesia...
secara kesimpulan sangat awesome...saya bagi 5 bintang ok...next trip redang...redang mu tunggu aku datanggg

2 comments:

Ani Ahmad said...

Waaahh bestnyer. Saya dok tgnu dh masuk 5 tahun tp bekum jejak ke pulau. Pasni wajib pergi! Tq 4 sharing! ^_^

atoyissan said...

Yes..mmg wajib

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails