Pages

nuffnang x

Wednesday, May 08, 2013

Sepanjang PRU13

Ini kali kedua aku mengundi..lamanya nak tunggu 5 tahun lagi..1st time masa kimi dalam perut..time nak pangkah tu kimi pon sibuk buat tendangan maut dr dalam perut...

dan 5 tahun kemudian aku pangkah sekali lagi..kali ni kimi sibuk nak ikut..tak dapat lah nak..mak ko beratur sorang2 ni..panas plak tu..apak dia mengundi di Sungkai..mama dia mengundi di Tg Malim..tak kuasa nak heret kimi sekali..takut beratur panjang

Niat nak beratur seawal 8 pagi sekali banguun pun dah pukul 9 pagi apakah daya..pukul 11 baru la pegi mengundi...

sampai jek dekat sekolah tamil jln ketoyong tu aku lupa bawak slip saluran ke berapa..jadinya kena beratur dekat kaunter spr..kena check nama satu2..mak panasnye lah hai...matahari pukul 11 tu...blm sarapan pon lagik...ada la dekat 15 minit beratur baru blh tau saluran ke berapa..

sebab aku sorang2 jek beratur jadi gamba takdoq ye..ati ceq sepanas matahari tu..lupa bawak slip...kalau tak aku dh selamat dah mengundi

Jadi aku upload gamba jari jek..selepas dicuci dengan kertas undi

dakwat 5 juta uolsssss...

balik ghumah tolong wan masak..tolong basuh pinggan..selesai jek basuh pinggan dakwat pon tanggal..takperlu la nak sental2..yang tinggal celah2 kuku jek...and again dakwat 5 juta uolssss...utk blogger yang ada maid jgn risau mmg dakwat tak tanggal sbb tugas cuci pinggan maid ko dah tolong buatkan (angin jek aku bila baca instagram sorang blogger ni yg kata nape dakwat kat tangan dia tak tanggal pon mcm yg org lain sibuk ckp tu)...haruslah tak tanggalkan sbb dh terang2 ko ada maid..

ok..perasaan kena jaga...kawal emosi..petang ni ada meeting..haruslah mood kena baik

tapi part yang bestnya kimi tanya
"ma..kita nak pegi raya ke"
"aik nape pulak raya"
"sebab kimi nampak semua mcm nak raya jek"

owh mmg macam suasana raya pon ada..suasana yang jarang2 kita tengok..5 tahun sekali..kalau umur panjang 5 tahun lagi kita undi lagi..yeaaaaaaa.....




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails