Pages

nuffnang x

Sunday, May 10, 2009

bila mama bergelar MAMA

Hmmm..1st time meraikan mother's day..cm tak caya pon ada..mengimbau kembali masa2 aku dinobatkan sebagai seorang mama..

Date: 13 May 2008
Time: 6.15 am

Nurse: Dik ni kalau tak keluar lagi ni terpaksa panggil Doc ni..dh nk dekat sejam ni

5 minit kendian contraction terasa lagi dan kali ni bila sehabis tenaga meneran akhirnya hakimi keluar..agaknyer sbb takut kena gertak dgn nurse tadi kut..tp apa2 pon..3 org akak nurse yang sambut kelahiran hakimi tu mmg baik dan sporting..yer la maner idaknyer husband sampai nk pengsan la tgk darah..correction..sempat pengsan dekat surau ek..husband ni jenis yg tak blh tgk darah..ssshhh..nanti kena marah lak aku..lepas potong jek tali pusat dan buang lendir hakimi diletakkan dlm pangkuan mama..dan dengan kuatnya hakimi pon menangis lalu mama ditanya oleh nurse

nurse: baby boy ke gal?
mama: boy

dan serentak dengan itu mama dengan penuh perasaan menitiskan air mata..secara jujurnya aku pon tak sure air mata tu sebagai tanda gembira atau sebagai tanda kesakitan melahirkan anak..semua rasa ader..tak blh nk cakap cm ner sampai lah husband pon mula bertanya..

abah: naper awak nangis
mama: ..entah (hanya itu yg mampu kusebut ellooo aku ni emo tau..suka nangis sedey pon nangis tau)

dan masa nurse sibuk menjahit luka aku pon bertanya

mama: macam ni yer rasa bersalin..agaknyer mcm ni ler mak rasa bersalinkan saya
nurse: ha mcm tu la mak awak rasa
mama: sakitnyer..
nurse: ha..tu la..ni baru sorang..rasa tak mcm mana sakitnyer kalau melawan mak ayah
mama: ha'ah rasa..sakit..

rupanya bukan aku sorang jek yg bertanya kan soalan tu ..husband pon menanyakan soalan yg sama kepada nurse yg sibuk membersihkan hakimi

dan..kini baru aku mengerti maksud MAMA yg sebenar..terima kasih emak..luv u so mmuucchhh...

Ibu

Aku lahir tanpa apa-apa,
Engkaulah yang mengajariku segalanya,
Membesarkanku dengan segala upaya,
Berharap aku kan jadi orang yang berguna..

Ketika aku menangis dalam takut,
Engkaulah yang menenangkanku..
Dan ketika aku jatuh sakit,
Engkaulah yang selalu berada di sampingku..

Engkau menegurku ketika aku salah,
Engkau mengingatkanku ketika aku lupa,
Engkau menghiburku ketika aku sedih,
Engkaulah yang menyembuhkanku ketika aku terluka..

Kini aku telah dewasa,
Berusaha mengejar dan meraih cita-cita,
Berharap kan menjadi orang yang berguna,
Demi mewujudkan harapan dan impian keluarga..

Terima kasih ibu,
Engkaulah segalanya bagiku,
Tanpamu kini aku bukanlah apa-apa,
Kasihmu padaku tak kan terbalas sepanjang masa...

gamer boyzzz



mmmuuuaaahhh..to all mommies hakimi mengucapkan selamat hari mama

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails