Pages

nuffnang x

Tuesday, May 11, 2010

saya naik mahkamah


huhuhu..pernah de experience cm tu tak..semalam adalah hari yg paling bersejarah sbb saya naik mahkamah Kuala Kubu tp bukan saya yg buat kesalahan..saya wakilkan aje..tp saya yg suspen gile..mahkamah Kuala Kubu takde la besar sgt tp menggerunkan la jugak..toy kata: kalau tengok mahkamah Kuala Kubu dh seram cuba tgk mahkamah kat putrajaya lagi seram..besar siap de org yg bergari lagi..tempoh hari masa bicara kes haziq pillay siap duduk kat raw depan lagi (uish..besar sgt ke kesalahan smp haziq pillay pon ade)

ok kesalahan tu kecik jek..kesalahan jpj - lesen tamat tempoh..ini incik toy punya kes yer..tp saya adalah wakil jek..atas nasihan cun cun (kenkonon nyer lawyer toy lakan) dia kata better hantar wakil..senang cite..ha..sapa lagi yg terpilih sayalah..

dengan seawal kul 7.30 am saya ke Kuala Kubu..awal gile sampai sana bilik bicara pon blm bukak lagi..pak guard kata biasanya majesterit dtg kul 9-9.30am (uish..lambatnyer) pak guard tu kata lagi..biasa la tu..ari tu ramai la pulak kes saman jpj yg lebih kurang senasib dgn kes saya kan..so kat perkarangan mahkamah tu ramai la jugak orang..utk mereka2 yg 1st time dtg ke mahkamah..silalah ringan2kan mulut bertanya prosidur dia yer..kalau saya tak tanya kat pejabat daftar kes sivil/jenayah tu maunyer kami ramai2 tercongok2 kat luar smb tunggu majesterit dtg..sbb tak tulis pon prosidurnyer cam nyer...nk buat pendaftaran cm ne kan..

then dengan bangganya bila nk bukak file saya terlupa bawak saman asal..kuang..kuang..kuang drp jadi orang pertama saya jadi orang terakhir yg dilayan sbb nk kena carik balik saman la bagai kan..kul 9 terus dia suruh masuk dlm bilik..dan saya pon bertanya..bilik bicara tu ker..huhuhu..cam haper kan..hingatkan kot2 la dia kata tak yah la bicara..bayar jek ke kan..

masuk bilik bicara saya dh suspen tau..susunan lebih kurang macam gambar di atas cuma saya tak duduk kat tempat defenden tu yer..sbb saya ni kes saman jpj jek..punya lah lama nk tunggu sbb depa baca kes sivil dulu..tp kebanyakan kes2 tu suma defenden tak hadir so majesterit kata : Arahan mahkamah ingar..hua hua..hua..lagi ler makcik suspen..

kiranya kes saya ni yg terawal la jugak sebab saya hadir sebagai wakil shj..then  bila dibacakan kesalahan saya pon kata: "mengaku.." bila ditanya ada apa2 lagi..saya pon kata "..minta budi bicara untuk denda dikurangkan.." dengan harapan dpt lh kurangkan..then majesterit pon kuarkan result.." DENDA 250 ATAU DUA HARI PENJARA" GULPPP mak aik..saya bayar cik puan..dh siap bawak cash money extra lagi..takut2 kalau tak cukup..huhuhu..

dlm takut2 hari tu sempat jugak toy buat lawak:

tetiba mama tipon abah..mama kata " ..abah mama tak balik hari ni..kena tido lokap..sok baru mama balik.." ewah2 bukan ke saya wakil jek ke..klu kena tido lokap saya akan call balik dan ckp "..abang majesteritc ckp abang kena tdo lokap 2 hari..kuang..kuang..kuang"..oowh dh lepas blh la nk buat lawak ek..cuba sblm bicara mau rasa tercekik jek sbb suspen

7 comments:

Nur Sakinah Ahmad said...

mmg slalu tgk drama org suspen b4 court jln ms prektis n chmbring dl.. :)

nabilah_2908 said...

huhu..ingtkn siap duduk dlm kandang tu... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
OREO CHEESE CAKE LEPER

Leeya said...

terjumper pulak post nie kat google..
nak tanyer lar..
boleh ker wakil2 nie kak?

atoyissan said...

boleh..ramai yg buat..kalau nk lagi best suruh hire lawyer suruh dia wakilkan (kalau kita tak dpt hadir sesangat la)

gost rider said...

Boleh ker wakil2 ni nk tnya gak

gost rider said...

Boleh ker wakil2 ni nk tnya gak

wan arif said...

Nak setelkan semua bicara agak2 berapa lama

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails