Pages

nuffnang x

Wednesday, August 08, 2012

sakit tu penghapus dosa

sakit tu penghapus dosa kan..hmm bukan sekadar demam jek tapi sekali dengan gastrik..dapat bonus semua..hari ni dah masuk hari ke-tiga cuma hari ni sihat sedikit dan den ponteng puaso..tak larat mak..semalam satu hari pusa sambil terbaring..tunggu berbuka..lepas tu ke klinik gi check up

memula ingat demam biasa jek tp doc kata dpt pakej gastrik ni..aku rasa takde la teruk sgt gastrik blh tahan lagi..setakat pedih2 perut dah biasa dah..tp sakit pala dan nak muntah tu jek yg luar biasa..

doc tu pon sakit tekak cam aku gak..tak blh ckp banyak dia suruh angkat kaki letak atas kerusi tepi dia..aik apo nak buek ni plak..ghupa2nya dia uruh ibu jari kaki den dgn minyak..menjerit2 di situ..sakit dowh..gile punya sakit..rasa mcm kaki tersepit..sempat la jugak berjujuran air mata..apak kimi dgn kimi gelakkan mama dia..sian mak tau..tapi ajaibnya sakit kepala terus ilang

moral: lepas ni jgn tak makan..sedap ke tak sedap ke..ko kena makan jugak..lapik perut

p/s: dlm byk2 ubat paling tak suka ubat air kapur tu..nak muntak jek mkn..mmg tak mkn pon..tp kalau apak kimi tanya dh mkn ke belum..aku jwb "...dah bang..mkn tadi.." tadi tu bermaksud sudah makan..tapi semalam punya bukan hari ni..boleh?

2 comments:

Min Aina Ila Aina said...

Shafakillah. Semoga cepat sembuh dan boleh meneruskan puasa di Ramadhan yang berbaki.

Saya baru dapat sakit tekak dan batuk malam tadi. Tak seleranya nak makan apa pun. Nak makan ubat pun terbatas bulan2 puasa ni. Air kurang.

Suliana Sulaiman said...

ramai yang sakit sekarang ni..mari la kita sama2 jaga kesihatan..sejak ada anak ni rasanya kesihatan tu penting sgt..sbb dh ada tanggungjawab kalau 4 tahun lepas demam 3-4 hari pon takpe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails