Pages

nuffnang x

Friday, September 28, 2012

You walk the talk first – Marina Mahathir to Malaysian government

'Read This'

Saya suke..saya suke..

no
1. Point ni dah lama di praktikkan..mana blh lepas buat meeting jauh2 lagi..semua meeting dalam kampus..semua ye..peruntukan dah takde..tak tau la pulak kalau PM mmg dpt peruntukan cm ni..tp kami dapat arahan semua meeting kena buat dkt dalam..takde claim2 atau buat jauh2 lagi

2. betul..tak perlu semua goodies tu

3. yang ni apak kimi selalu tanya..nape kerajaan kalau meeting selalu dpt mkn free..kitaorg meeting kering air liur jek..air suam pon takde..jawapannya: suka membazir..duit rakyat tu..duit saya dan duit awak jugak..walaupun dah tetapkan duit syilling tapi aku rasa benda ni tak payah pon tak pe tau..dh mcm jd tradisi pulak..kalau kena tgh ari siap order nasi minyak lagi WTH..tu baru satu jabatan..kalau dlm sehari 3 kali meeting dh sah2 makan suma kaber..kekadang tak paham aku..sekali sekala aku suka tapi kalau hari2 alahai..

4. point ni dh lama di praktikan di tempat kami..nak keluar pergi conference mmg susah la..kena rotate..yg di cover hanyalah tiket flight sahaja..penginapan kena bayar sendiri ye..diulangi kena bayar sendiri..kami bawa nama universiti..selagi boleh biaya lah kami..rasanya lagi baik daripada kuarkan duit beli kuih utk tiap2 kali meeting..kalau kena negara yg tiga kali ganda duit dia dr duit kita..kami terpaksa berikat perut makan sehari sekali..conference biasanya tiga hari..jadi kena korek suma tabung nk cover suma perbelanjaan..

point 5.6.7. saya sokong

no 8 saya paling suka..kalau kami boleh tiba awal..mengapa tidak mereka..kalau kami blh bersusah payah ikat perut semata2 nak present paper bawak nama universiti..bawak nama M'sia..kenapa mereka tidak boleh bersusah payah bangun awal2 pagi..pergi hadiri meeting..mereka pon bawak nama M'sia juga tapi dalam cara yang lain drp kami..

dan yang seterusnya..tak larat saya nak kupas satu2..pendek kata saya setuju..

sekian

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails